Závazná norma (+komentář), vydání 1975
Tato norma platí jako směrnice na jednotné řešení upevňovacích částí kontejnerů a kontejnerových vozů. Průmyslovým výrobcům železničních modelů se doporučuje tato norma ke zhlédnutí. Je možné použít další dodatečný způsob upevnění. Všechny rozměry jsou v mm.
Rozměry kontejnerů:
Velikost |
Délka |
ISO kontejner |
Kontejner vnitřní přepravy |
|||||
10' |
20' |
30' |
40' |
8' |
8' |
šířka |
délka |
|
N |
18,7 |
37,8 |
57,0 |
76,2 |
15,2 |
15,2 |
15,6 |
16,3 |
TT |
24,9 |
50,5 |
76,0 |
101,6 |
20,3 |
20,3 |
20,8 |
21,7 |
H0 |
34,4 |
69,6 |
104,9 |
140,1 |
28,0 |
28,0 |
28,7 |
29,9 |
S |
46,7 |
94,7 |
142,6 |
190,5 |
38,1 |
38,1 |
39,1 |
40,6 |
0 |
66,5 |
134,6 |
202,8 |
270,9 |
54,2 |
54,2 |
55,6 |
57,8 |
I |
93,5 |
189,3 |
285,2 |
381,0 |
76,2 |
76,2 |
78,1 |
81,3 |
Poznámka : Povoleno vícerými evropskými železničními správami.
Upevňovací prvky
1. Čepy jsou umístěné na spodní straně kontejneru ve všech čtyřech rozích.
2. Díry jsou na vrchní straně kontejneru ve všech čtyřech rozích, na ložní ploše kontejnerových vozů a cestních dopravníků.
Velikost |
Čep |
Díra |
Vzdálenost čepů a děr |
|||||||
a max |
b max |
c min |
d min |
příčná e |
f (10') |
g (20') |
h (30') |
i (40') |
k (mezi kontejnery) |
|
N |
0,6 |
0,7 |
0,7 |
0,7 |
14,1 |
17,4 |
36,6 |
55,8 |
75,0 |
1,8 |
TT |
0,7 |
0,8 |
0,8 |
0,8 |
18,8 |
23,2 |
48,8 |
74,4 |
100,0 |
2,4 |
H0 |
0,8 |
1,0 |
1,0 |
1,0 |
26,0 |
32,0 |
67,3 |
102,6 |
137,9 |
3,3 |
S |
1,0 |
1,2 |
1,2 |
1,2 |
35,3 |
43,6 |
91,5 |
139,4 |
187,3 |
4,3 |
0 |
1,2 |
1,5 |
1,5 |
1,5 |
50,2 |
62,0 |
130,1 |
198,2 |
266,3 |
6,1 |
I |
1,4 |
1,8 |
1,8 |
1,8 |
70,6 |
87,1 |
183,0 |
278,9 |
374,8 |
8,8 |
Uspořádání děr na kontejnerovém voze